no music no life (2)

10.《Love Story》 Taylor Swift
We were both young when I first saw you
I close my eyes and the flashback starts
I'm standing there on a balcony in summer air
See the lights, see the party, the ball gowns
See you make your way through the crowd
And say hello, little did I know
That you were Romeo
You were throwing pebbles
And my daddy said stay away from Juliet
And I was crying on the staircase
Begging you please don't go
And I said
Romeo, take me somewhere we can be alone
I'll be waiting, all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story, baby, just say yes
So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet 'cause we're dead if they knew
So close your eyes,
escape this town for a little while
Oh, oh, oh 'Cause you were Romeo,
I was a scarlet letter
And my daddy said stay away from Juliet
But you were everything to me
I was begging you please don't go
And I said ,
Romeo, take me somewhere we can be alone
I'll be waiting, all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story, baby, just say yes
Romeo, save me,
they're trying to tell me how to feel
This love is difficult, but it's real
Don't be afraid, we'll make it out of this mess
It's a love story, baby, just say yes
I got tired of waiting,
wondering if you were ever coming around
My faith in you was fading
When I met you on the outskirts of town
And I said
Romeo save me,
I've been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head, I don't know what to think
He knelt to the ground and he pulled out a ring
And said ,
Marry me, Juliet, you'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad,
you'll pick out a white dress
It's a love story, baby, just say yes
We were both young when I first saw you

9.《原来你在我身边》萧闳仁
在太阳下我们等了好久的车
让时间拉长了影子
也许我们一直是很好的朋友
你也是这样想吗
常常不知所措的想
好想跟你好好说话
我们的世界可能有时差
真的感受你对我好 而我也都知道
很想大声的说我很想念
你原来在我身边 我却一直没发现
想在一起的画面 瞬间胜过永远
我会陪在你身边 梦会实现在这个季节
我看着你看着 原来你在我身边

8.《风》方炯镔
呼出一口烟 能让我看见
哪风流动的方向
我知道我不住残缺还是会恋留
总显得那么无住
你像风哪样的自由 吹佛过我的世界
转眼就消失在我的领空
我的心 却被吹走
遗落在不知明的地方 随风移动
你像风哪样的自由 吹乱了我的世界
转眼就消失在我的领空
我的心 却像风筝没了风
只能无住的滑落
抽进一口 烟那忧愁的感觉
挥挥消失不见
每想你一遍 哪灿烂的瞬间
就会让我的心在痛一遍

7.《好不好》颜莞倩
一滴一滴 飘落的是谁的泪滴
一滴一滴 夹着复杂的情绪
打在你屋顶 你却不在意 我变得很透明
一次一次 离开了却不愿放弃
一次一次 我还是死心塌地
又回到这里 又站在原地
慢慢收拾我们的过去美丽
好不好 好不好 不要再计较
好不好 好不好 误会都能忘掉
要你快乐我会尽力做到最好
所有伤心说出来 我会记牢
好不好 好不好 我们再拥抱
好不好 好不好 别画上了句号
在我心里你比谁都还要重要
你说好的你知道我是不会说孬
并不是我 输不起 厚脸皮 赖着你
是我爱你 没有你 不可以

6.《王宝钏苦守寒窑十八年》萧闳仁
庙口的街角
还在演着陌生熟悉的歌仔戏
看戏的人也只有零星的聚集
辛苦的似乎需要更多的鼓励
嘿人生如戏
每一出戏里总会有一个自己
就算只剩一个人也要演下去
像一出没有对手的对手戏
一瞬间闪过好多画面
我还想再看到你熟悉的脸
我感觉的到我对你将永远永远的思念
为何你离我远去 又为何你没有消息
是否可以不再为了你哭泣
我想你可能已经全都忘记
但我还在缅怀你我的过去
虽有很多风雨我存在记忆体
戏还没演完你就要离去
我身骑白马走三关 改换素衣回中原
我在梦中找无你 我的心已经跟你去
不知影何时返来我身边 已经不在
还有没有时间能继续下去
不要到最后我还在这里
还在相信这是我们的戏
而你是我的唯一

没有评论: